Consultant superior în cadrul Direcției combaterea discriminării (TERMEN: 17.02.2025, ora: 12:00)
Consiliul pentru egalitate este un organ colegial cu statut de persoană juridică de drept public. Misiunea Consiliului este protecția împotriva discriminării, asigurarea egalității şi restabilirea în drepturi a tuturor persoanelor discriminate. Consiliul promovează diversitatea forței de muncă și principiul meritocrației în context organizațional. Femeile și bărbații, persoanele cu dizabilități, reprezentanții minorităților etnice, lingvistice, religioase, persoanele care trăiesc cu HIV, persoanele LGBT+ sunt încurajate să aplice la concursul pentru ocuparea funcției publice vacante.
Scopul general al funcției:
Asigurarea bunei funcționări a Consiliului prin realizarea sarcinilor de complexitate înaltă privind asistarea membrilor Consiliului în procesul de soluționare a plângerilor parvenite în adresa Consiliului
Sarcinile de bază:
- Examinarea plângerilor cu privire la săvârșirea faptelor de discriminare care au o complexitate și importanță majoră;
- Examinarea petițiilor și solicitărilor de informație parvenite în adresa Consiliului;
- Desfășurarea acțiunilor de sporire a gradului de informare a societății cu privire la fenomenul discriminării.
- Participarea la elaborarea rapoartelor tematice, Raportului general privind situația în domeniul prevenirii și combaterii discriminării
Condițiile de participare:
La concurs poate candida persoana care îndeplinește următoarele condiții:
Condiții de bază:
- deține cetățenia Republicii Moldova;
- posedă limba română;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
- în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea nr. 158/2008 sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Cerințe specifice:
Studii: Superioare, de licență sau echivalente în drept. Certificat de absolvire/participare la cursuri în domeniul drepturilor omului, nediscriminării va fi un avantaj.
Experiență profesională: minimum 1 an de experiență în domeniul juridic
Cunoștințe:
cunoștințe în domeniu: cadrul normativ național și standardele internaționale în domeniul drepturilor omului și nediscriminării; jurisprudența CEDO, Curții Constituționale;
cunoașterea și utilizarea PC: programele WORD, Moldlex, Excel, PowerPoint, Internet;
cunoașterea și posedarea limbilor: româna – excelent; rusă – bine, unei limbi de circulaţie internaţională (la nivelul B1).
Abilități: de realizare a sarcinilor de complexitate înaltă de analiză a cadrului normativ, de analiză și generalizare a informației, de a face constatări și concluzii, de a elabora propuneri; de a elabora materiale: informații, scrisori, rapoarte, avize etc. cu argumentele de rigoare; perspicacitate, atenție la detalii; comunicare și negociere; organizare a timpului şi a lucrului său propriu.
Atitudini/Comportamente: autonomie; responsabilitate; disciplină; acuratețe; prudență; creativitate; corectitudine; onestitate; loialitate; stabilitate emoțională; rezistență la efort și stres; tendință către dezvoltare.
Salariul de funcție – de la 10580 lei + 1300 lei pentru anul 2025
Persoanele interesate pot depune personal/prin poștă/prin e-mail dosarul de concurs:
- formularul de participare;
- conceptul de dezvoltare instituțională, care reflectă viziunea candidatului asupra priorităților și direcțiilor principale de dezvoltare ale autorității publice, conform domeniilor de competență stabilite pentru funcția respectivă, și nu depășește 5 pagini – în cazul concursului pentru ocuparea funcției publice de conducere de nivel superior;
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii, după caz, însoțit de certificatul de recunoaștere și echivalare, eliberat de Ministerul Educației și Cercetării;
- documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative) [2];
- cazierul judiciar [3];
- documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar;
- acord de prelucrare a datelor cu caracter personal.
Data limită până la care poate fi depus dosarul de concurs – 17.02.2025, 12:00
Datele de contact:
e-mail – egalitate.md@gmail.com
adresa poștală – MD-2004, bd Ștefan cel Mare și Sfînt nr. 180, bir.404
persoana de contact – Liliana Paladii, șefa Direcției resurse umane şi management intern/telefon – (022) 22 10 30 / (022) 21 28 07
Bibliografia concursului:
- Legea nr.158/ 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
- Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public
- Hotărîrea Guvernului nr.201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
- Codul administrativ nr. 116/2018
- Legea nr.121/2012 cu privire la asigurarea egalității
- Legea nr. 298/2012 cu privire la activitatea Consiliului pentru egalitate
- Legea nr. 60/2012 privind incluziunea socială a persoanelor cu dizabilități
Surse de informare:
www.facebook /@egalitate.md/
Formularul de participare poate fi găsit pe pagina web: www. www.cariere.gov.md
[2] Copiile documentelor prezentate apot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.
[3] Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.